11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ic.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ögrenci, tasarımın çeşitli alanlarında sosyal ve kültürel mesajları tanımlayabilecektir.
  • Ögrenci, tasarımın çeşitli alanlarında sosyal ve kültürel mesajları ayırt edebilecektir.
  • Öğrenci, göstergebilim alanında, özellikle tasarım konusunda daha ileri bir anlayış kazandırabilecek kaynakları tanıyabilecektir.
  • Öğrenci, göstergebilim alanında, özellikle tasarım konusunda daha ileri bir anlayış kazandırabilecek kaynakları hatırlayabilecektir.
  • Öğrenci, göstergebilimsel bir altyapıyla tasarlanmış ürünlerde ki anlamları derinlemesine çözümleyebilecektir.
  • Öğrenci, tasarımdaki çok katmanlı anlamları saptayabilecek, değerlendirebilecek ve kullanabileceklerdir.
  • Öğrenci, tasarım göstergebilimindeki kuramsal, araştırma-bazlı ve uygulama-bazlı temellerini tanımlayabileceklerdir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tasarım Göstergebilimi’ne Giriş Hazırlık Yok
2 Göstergebilimin Tarihi, Anlam Örnekleri / Quiz1 Okuma: Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics. New York: Routledge, Pgs. 1-16
3 İlişki Sistemleri, Yargısallık (arbitrar), Gösterge Modelleri Okuma: Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics. New York: Routledge, Pgs. 17-38 HW1. Assignment; Select an iconic architectural and/or monumental structure from your close environment or you are familiar with. Record at least 3 different images of the selected structure (take photos or find from a book, internet etc). Make a simple meaning analysis of the structure from the selected images. Ödev1. Yakın çevrenizden veya bildiğiniz bir mimari ve/veya anıtsal yapıyı seç. Bu yapıya ait üç görsel seç (fotoğrafı çekin veya dergi/internet vs'den seçin). Seçtiğiniz görseller üzerinden basit bir anlam analizi yap.
4 Gösterge Modelleri, İletişim, Pierce’in İlişki Modları Quiz 2 Okuma: Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics. New York: Routledge, Pgs. 38-57 HW1. Submission / Ödev1.Teslim Term Project (TP) Assignment / Dönem Projesi (TP) Duyurusu
5 İşaretler, Nesneler, Objeler: Göndergesellik, kiplik ve boş gösterenler Okuma: Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics. New York: Routledge, Pgs. 59-82 Teams will be settled (for TP) / Dönem Projesi çalışma takımlarının belirlenmesi
6 Bağımlıya karşı betimsel: sözbilim, mecaz, mecaz-ı mürsel, kapsamlama, ironi Quiz 3 Okuma: Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics. New York: Routledge, Pgs. 123-137 First Proposal submission for TP / Dönem Projesi için birinci öneri teslimi HW2. Assignment; Spatial analysis of a selected interior of your choice in the context of modes of relationship and modality levels. Ödev2. Seçilen bir iç mekanın ilişki modları ve kiplerine göre mekansal analizi.
7 Anlamlandırma düzeni; Düzanlam, yananlam, mit Okuma: Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics. New York: Routledge, Pgs. 137-145 HW2. Submission 7 Ödev2. Telim
8 Kodlar Quiz 4 Okuma: Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics. New York: Routledge, Pgs. 147-166
9 Yapıların analizi, yatay ve düşey boyutlar, göstergebilimsel kare Reading/Okuma: Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics. New York: Routledge, Pgs. 83-100 Revised Proposal submission for TP / Dönem Projesi için düzeltilmiş öneri teslimi HW3. Assignment, write a semiotic analysis of a moving image (short tv commercial) of your choice. Ödev3. Seçeceğiniz hareketli kısa bir görüntünün (kısa tv reklam filmi) göstergebilimsel analizi.
10 Yapıların analizi, yatay ve düşey boyutlar, göstergebilimsel kare Quiz 5 Reading/Okuma: Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics. New York: Routledge., Pgs. 100-121
11 Review No Preperation
12 Midterm/Arasınav General Overview/Genel Değerlendirme
13 Dönem Projesi kritikleri Eskiz, Fotoğraf, rapor, maket vs.
14 Dönem Projesi kritikleri Eskiz, Fotoğraf, rapor, maket vs.
15 Dönem Projesi Son değerlendirme ve Rapor Teslimi
16 Dönem Projesi Son değerlendirme ve Rapor Teslimi
Ders Kitabı Barnard, Malcolm. 1996. Fashion as Communication. London: Routledge. Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics. New York: Routledge. EXTRA
Önerilen Okumalar/Materyaller Cobley, Paul and Jansz, Litza. 2000. Introducing Semiotics (originally entitled Semiotics for Beginners). Cambridge, UK:Icon Books. Hodge, Robert and Kress, Gunther. 1998. Social Semiotics. Cambridge, UK: Polity Press. Rifat, M. Homo Semioticus ve Genel Göstergebilim Sorunları. İstanbul: Cogito, Yapı Kredi Yayınları.Silverman, Kaja. 1983. The Subject of Semiotics. New York: Oxford University Press, Inc.Uçar, T. F. 2004. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılâp Yayınevi, Barnard, Malcolm. 1996. Fashion as Communication. London: Routledge.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
5
10
Portfolyo
Ödev
3
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
12
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
5
2
Portfolyo
Ödev
3
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
4
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
2
Final Sınavı
    Toplam
110

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; X
2 Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; X
3 Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; X
4 Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; X
5 En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; X
6 Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; X
7 Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; X
8 Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; X
9 Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; X
10 Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; X
11 Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; X
12 Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010