ic.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışması | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tasarım Göstergebilimi’ne Giriş | Hazırlık Yok |
2 | Göstergebilimin Tarihi, Anlam Örnekleri / Quiz1 | Okuma: Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics. New York: Routledge, Pgs. 1-16 |
3 | İlişki Sistemleri, Yargısallık (arbitrar), Gösterge Modelleri | Okuma: Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics. New York: Routledge, Pgs. 17-38 HW1. Assignment; Select an iconic architectural and/or monumental structure from your close environment or you are familiar with. Record at least 3 different images of the selected structure (take photos or find from a book, internet etc). Make a simple meaning analysis of the structure from the selected images. Ödev1. Yakın çevrenizden veya bildiğiniz bir mimari ve/veya anıtsal yapıyı seç. Bu yapıya ait üç görsel seç (fotoğrafı çekin veya dergi/internet vs'den seçin). Seçtiğiniz görseller üzerinden basit bir anlam analizi yap. |
4 | Gösterge Modelleri, İletişim, Pierce’in İlişki Modları Quiz 2 | Okuma: Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics. New York: Routledge, Pgs. 38-57 HW1. Submission / Ödev1.Teslim Term Project (TP) Assignment / Dönem Projesi (TP) Duyurusu |
5 | İşaretler, Nesneler, Objeler: Göndergesellik, kiplik ve boş gösterenler | Okuma: Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics. New York: Routledge, Pgs. 59-82 Teams will be settled (for TP) / Dönem Projesi çalışma takımlarının belirlenmesi |
6 | Bağımlıya karşı betimsel: sözbilim, mecaz, mecaz-ı mürsel, kapsamlama, ironi Quiz 3 | Okuma: Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics. New York: Routledge, Pgs. 123-137 First Proposal submission for TP / Dönem Projesi için birinci öneri teslimi HW2. Assignment; Spatial analysis of a selected interior of your choice in the context of modes of relationship and modality levels. Ödev2. Seçilen bir iç mekanın ilişki modları ve kiplerine göre mekansal analizi. |
7 | Anlamlandırma düzeni; Düzanlam, yananlam, mit | Okuma: Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics. New York: Routledge, Pgs. 137-145 HW2. Submission 7 Ödev2. Telim |
8 | Kodlar Quiz 4 | Okuma: Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics. New York: Routledge, Pgs. 147-166 |
9 | Yapıların analizi, yatay ve düşey boyutlar, göstergebilimsel kare | Reading/Okuma: Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics. New York: Routledge, Pgs. 83-100 Revised Proposal submission for TP / Dönem Projesi için düzeltilmiş öneri teslimi HW3. Assignment, write a semiotic analysis of a moving image (short tv commercial) of your choice. Ödev3. Seçeceğiniz hareketli kısa bir görüntünün (kısa tv reklam filmi) göstergebilimsel analizi. |
10 | Yapıların analizi, yatay ve düşey boyutlar, göstergebilimsel kare Quiz 5 | Reading/Okuma: Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics. New York: Routledge., Pgs. 100-121 |
11 | Review | No Preperation |
12 | Midterm/Arasınav | General Overview/Genel Değerlendirme |
13 | Dönem Projesi kritikleri | Eskiz, Fotoğraf, rapor, maket vs. |
14 | Dönem Projesi kritikleri | Eskiz, Fotoğraf, rapor, maket vs. |
15 | Dönem Projesi Son değerlendirme ve Rapor Teslimi | |
16 | Dönem Projesi Son değerlendirme ve Rapor Teslimi |
Ders Kitabı | Barnard, Malcolm. 1996. Fashion as Communication. London: Routledge. Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics. New York: Routledge. EXTRA |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Cobley, Paul and Jansz, Litza. 2000. Introducing Semiotics (originally entitled Semiotics for Beginners). Cambridge, UK:Icon Books. Hodge, Robert and Kress, Gunther. 1998. Social Semiotics. Cambridge, UK: Polity Press. Rifat, M. Homo Semioticus ve Genel Göstergebilim Sorunları. İstanbul: Cogito, Yapı Kredi Yayınları.Silverman, Kaja. 1983. The Subject of Semiotics. New York: Oxford University Press, Inc.Uçar, T. F. 2004. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılâp Yayınevi, Barnard, Malcolm. 1996. Fashion as Communication. London: Routledge. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 5 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 12 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 5 | 2 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 4 | |
Proje | 1 | 15 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; | X | ||||
2 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; | X | ||||
3 | Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; | X | ||||
4 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; | X | ||||
5 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; | X | ||||
6 | Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; | X | ||||
7 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; | X | ||||
8 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; | X | ||||
9 | Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; | X | ||||
10 | Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; | X | ||||
11 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; | X | ||||
12 | Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest